March & May Community Update

30 lipca 2020       Aktualności

Niniejszy artykuł jest połączeniem najważniejszych informacji z dwóch ostatnich „aktualizacji społeczności” Lo-Fi Games. Pierwsza połowa 2020 roku była dla mnie bardzo trudna ze względu na ogólnoświatowe problemy zdrowotne, oraz moje studia i pracę. Teraz przez pierwszą połowę sierpnia nie będę dostępny dzięki upragnionemu urlopowi, więc póki mam czas – nadrabiam zaległości. Wkrótce po tym wpisie powinien pojawić się modcheck na sierpień.

Trzymajcie się, i niech pustynia was nie pochłonie!
Honger

Marcowa aktualizacja społeczności

Oryginalna wiadomość: tutaj

Ekipa Lo-Fi Games przyzwyczaiła się do pracy w nowych warunkach, jakie wszystkim sprezentował koronawirus. Po domknięciu spraw organizacyjnych studia, wypuścili nowe poprawki do Kenshi 1 i kontynuowali prace nad Kenshi 2.

Do zapaleńców dołączyło parę nowych osób: Artysta Techniczny Victor Goossens oraz Administratorka Biura Sarah Keates. Oprócz nich pojawią się Lead 3D Artist Mohammad Rezazadeh i Młodszy Programista Craig Tinney, którzy skupią się całkowicie nad Kenshi 2.

Victor „Mr4Goosey” Goossens popełnił nieco dłuższy tekst na temat swojej dotychczasowej i obecnej pracy. „Wielu z was zapewne nie wie, czym się zajmuje” – pisze. „Jestem pomostem łączącym dział programowania z projektowaniem. Wykonuję dla programistów rzeczy, które są zbyt designerskie, i programistyczne dla designerów. Większość mojej pracy skupia się na temat rzeczy generowanych przez kartę graficzną: oświetlenie, balans kolorów i cieniowanie. Dzięki wykorzystaniu Unreal Engine 4 wiele z tych rzeczy jest generowanych na podstawie materiałów. Nie czyni to tej pracy łatwiejszej, ale zdecydowanie bardziej zrozumiałej na podstawowym poziomie.

Może was zastanawiać co to znaczy dla Kenshi w większej skali. Jak wiecie, zdecydowaliśmy się przenieść Kenshi 2 na UE4. Mając doświadczenie z tym silnikiem, będę pomagać z przenosinami z Ogre, który jest bardzo kompleksowy, ale dzięki temu potężny. Oto przykład jednej z moich prac:

To nowy system dnia i nocy dla Kenshi 2 oraz chmury! Wszystko dynamicznie generowane, łącznie ze światłem – jest to dość duże wyzwanie by przedstawić te rzeczy realistycznie, ale nie można tego zostawić jako statycznego obrazu.”

Majowa aktualizacja społeczności

Oryginalna wiadomość: tutaj

Wiadomość z 15 czerwca napisana przez Sama „Caliburna” Hillsa, odpowiedzialnego za zarządzanie społecznością Kenshi. Rozwodzi się nieco nad różnicami między chińskim a japońskim tłumaczeniem, a także jak wielką trudnością jest odpowiednie przełożenie pewnych słów, które czasami mogą oznaczać kompletnie inne rzeczy, niż nam się wydaje.

Poza tym Lo-Fi Games podjęło współpracę z Live Expo i weźmie udział w Indie Live Expo II organizowanym 7 listopada tego roku.

W kolejnym akapicie Caliburn przywołuje jedną z rozmów z Nat odnośnie narracji w grach i czynieniu dużej gry żywą. Natalie Mikkelson pisze o systemie „marchewek”, który ma pobudzić graczy do eksplorowania świata w poszukiwaniu sekretów. Więcej rzeczy na ten temat można znaleźć w jej wpisie na Gamasutrze.

Kenshi 2, jako gra osadzona na silniku UE4, daje całkowicie nowe możliwości związane z projektowaniem terenu i generowaniem go, czego przykładem jest poniższy screen.

UE posiada system Kompozycji Świata, który dzieli całą „planszę” na fragmenty i asynchronicznie je wczytuje tak, by gracz nie czuł przeskoku między segmentami, w przeciwieństwie do aktualnego stanu w Kenshi 1. Nie jest jednak to narzędzie dostosowane do dużych światów, a Kenshi 2 ma być dużo większe od swojego poprzednika, którego wielkość świata to ok. 1000km^2.

Całość tego długiego wpisu można przeczytać na stronie Społeczności Steam.

Honger30.07.2020

Skomentuj post!



© 2019-20 Kenshi Polska. Kenshi jest marką należącą do Lo-Fi Games Ltd. Niniejsza strona ma charakter informacyjny.