January Community Update

13 lutego 2020       Aktualności

Niniejszy wpis jest tłumaczeniem oficjalnego wpisu Lo-Fi Games na łamach Steama. Oryginalny tekst można zobaczyć pod tym linkiem.

Nadszedł nowy miesiąc a ja ponownie proszę o przeczytanie aktualizacji developerskiej. Oprócz kolejnego patcha do głównej gałęzi gry, wkrótce dodamy nowy oficjalny język, a przy okazji postanowiliśmy się podzielić tym, co dzieje się z Kenshi 2.

Nowy język – koreański

Jesteśmy w ostatnich fazach wprowadzania wsparcia dla kolejnego języka w Kenshi – koreańskiego, który planujemy umieścić w patchu pod koniec lutego. Pomysł dodania koreańskiego do gry zaistniał z powodu entuzjastycznego podejścia społeczności do lokalizacji klienta gry, w którym pomogli nasi zewnętrzni tłumacze w celu doprowadzenia projektu do końca.

Ogromne podziękowania do Jeffreya Jounga za pomoc w uformalizowaniu jego tłumaczeniowego moda, oraz dla BusanDaek, Byunghyun An, Son Byeong-Gwan i wszystkich, którzy ciężko pracowali wraz z nim przy tym fanowskim tłumaczeniu.

Koreańscy gracze mogą śledzić nas na NewsWire i Ruliweb. Oprócz tego testowo otworzyliśmy koreańskie kanały na TwitterzeFacebooku.

Subskrybuj nasz kanał na YouTube!

Pozostając w temacie nowych kanałów, w końcu wynosimy się z prywatnego konta Chrisa na YouTube. Możecie teraz subskrybować oficjalny kanał Lo-Fi Games i na bieżąco dostawać informacje o filmach prosto ze studia i upewnić się, że ten tweet jest cholernie stary.

Towar – nie do końca na sprzedaż

Jak chyba każdy już wie, na całym świecie – a w szczególności w Chinach – podjęto wiele kroków mających przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Jako że nasi partnerzy korzystają z chińskich fabryk, zrozumiałym było że produkcja znacząco zwolni. Opublikujemy informację w przyszłości jak tylko produkcja fanowskiego merchu wróci do normy.

Głosiciel ciągłości

Ogłoszenie o Kenshi 2 rozpoczęło falę zapytań o nowe funkcje i kwestie fabularny, w szczególności to jak w Kenshi 2 wyjaśnione zostaną wątki z Kenshi 1. Tak jak było mówione wcześniej, nasze odpowiedzi będą dalej limitowane by każdy gracz mógł samodzielnie eksplorować świat i dochodzić do konkluzji (chyba że będziemy musieli zakończyć kłótnie o astrofizykę…). To, czym możemy się podzielić, to trochę przemyśleń od osoby stojącej za tym całym uniwersum, czyli Natalie:

„Obecnie pracuję nad podstawami historii i treści Kenshi, co oznacza ciągłe przerzucanie się między projektem otwartego świata i pisaniem fabuły uniwersum (być może mam już własną nieskończoną encyklopedię Kenshi w tym momencie…). Najpierw musiałam wyszukać ruiny które wymagały konserwacji z Kenshi 1 i porównać je z trzema różnymi liniami czasu by upewnić się, że projekty i historia zgrabnie się ze sobą łączą.

To zajmuje od groma czasu, w szczególności praca nad dwiema różnymi czasoprzestrzeniami świata gdy zagłębiam się bardziej w starożytną historię Kenshi. Wszystko to pomaga w utrzymaniu eksplorowalnych ruin interesujących i ładnych, pozwala też na rozpracowanie ewolucji obecnych frakcji – a tym samym tworzenie naprawdę oryginalnych kultur. Tak więc moja obecna mapa ma kilka warstw z różnych linii czasu, obecne terytoria frakcji, ich bezpieczne strefy, strefy zagrożenia, strefy „wtf!?”, dzicze i wrogie ziemie.

Pracując ciągle przerzucam się w tę i z powrotem między rozplanowywaniem historii głównej frakcji, tworzeniem listy drużyn na tym terytorium, zaznaczaniem miejsc miast, rozpracowując konflikty i historie poszczególnych siedlisk, a do tego wyznaczaniem ich roi, motywów, celów i znaczenia w całej historii. Po z grubsza rozmieszczeniu wszystkiego na mapie świata, skupiłam się na 1/6 mapy (jednej z bezpieczniejszych stref) i wypełniłam je wszystkimi grupami jakie mogły mieć spory z główną frakcją tej ziemi, wszystkimi kryjówkami, bazami i innymi interesującymi punktami. Pajęcze diagramy w tym momencie są moimi najlepszymi przyjaciółmi :’).

To był wolny proces. Mapa jest… o wiele większa niż ta z Kenshi 1; wyzwaniem było wypełnienie jej interesującą treścią z jednoczesnym utrzymywaniem klimatu dzikiej, pustej atmosfery. Nie wrzucam w świat pustych zapychaczy bez jakiejkolwiek treści, zamiast tego skupiam się na poszczególnych miastach i ich mikrokulturach. W tym wszystkim staram się unikać zbytniego komplikowania całości – jest to tylko sandbox z subtelnym, środowiskowym opowiadaniem fabuły, nie RPG oparty na niewiarygodnie rozbudowanej historii.

Mam wrażenie że musiałam zrezygnować już z wielu pomysłów, ale tym samym nabieram swego rodzaju momentum gdy wszystko zgrabnie się ze sobą łączy. Światotwórstwo i pisarstwo jest jak rzeźbienie figury albo malowanie, trzeba ciągle coś dodawać, naprawiać, usuwać, ponawiać… to zużywa wiele cierpliwości ale jest nieodłącznym elementem procesu!

Jeśli chcecie poczytać trochę o innych zadaniach jak tworzenie dialogów dla NPC i światotwórstwo, sprawdźcie bloga Natalie na Gamasutrze.

Ciche dźwięki postępu

W zeszłym miesiącu podczas poszukiwania kierownika działu technologicznego, nasza ekipa programistyczna pracowała nad kilkoma systemami mającymi pomóc w tworzeniu gry. Zawiera się w tym wszystko od podstawowej obsługi kamery i markerów na mapie, po fizykę i kolizję budynków. Gra jest we wczesnej fazie produkcyjnej, tak więc sporo czasu zużywane jest na fundamentalne elementy Kenshi 2 które nadal są w powijakach, ale gracze z pewnością będą spekulować na temat wszystkiego, co zostało tu opisane i w ciągu kilku miesięcy będziemy zdradzać coraz więcej szczegółów.

Na koniec, do wszystkich fanów umierających nad problemem co zrobić dla swojej walentynki – powiedzcie jej by zapisała się do newslettera Kenshi zanim zostanie poczęstowana niebywałym posiłkiem złożonym z masy owocowej i szklanki grogu (zakładając że jesteście pełnoletni). Jeśli to jej (lub jego) nie przekona, to przynajmniej spowolni aż do przybycia skórzanych pająków…

Honger13.02.2020

Skomentuj post!



© 2019-20 Kenshi Polska. Kenshi jest marką należącą do Lo-Fi Games Ltd. Niniejsza strona ma charakter informacyjny.