December Community Update

13 stycznia 2020       Aktualności

Niniejszy wpis jest tłumaczeniem oficjalnego wpisu Lo-Fi Games na łamach Steama. Oryginalny tekst można zobaczyć pod tym linkiem.

Skoro świąteczny sezon jest już za nami, a Michael Bublé przygotowuje się do ponownej hibernacji, mamy dużo do wspominania z 2019 roku. Z powodu długiej nieobecności w studiu grudzień był dość powolnym miesiącem.

(Jeśli tylko szukasz informacji na temat Kenshi 2, przewiń nieco niżej).

Rok aktualizacji

Po pierwsze, i najważniejsze, w grudniu 2018 roku Kenshi przeszło do wersji 1.0 kończąc swoją długą podróż jako jeden z oryginalniejszych tytułów ze Steam Greenlight. Jakiś czas temu nawet o nas wspomniano, gdy Greenlight nie był tak sławny a Kenshi trafiło na listę tytułów niepewnych..

Stając się przejmującymi pałeczkę od Valve wydawcami gry w formie Alphy, wydaliśmy mnóstwo aktualizacji tym samym kontynuując wygładzanie i naprawianie pierwszego projektu Lo-Fi. W zeszłym miesiącu, przy okazji zapowiedzenia ogromnej poprawki, poświęciliśmy nieco uwagi częstotliwości wydawania nowych wersji – a celem tego jest kontynuacja swobodnego korzystania z eksperymentalnych wersji gry i wydawania okresowych, łączonych aktualizacji gdy zadowoli nas ich stabilność.

Podróż na Wschód

Kolejną rzeczą jakiej poświęciliśmy sporo uwagi w zeszłym miesiącu było przedstawienia się na WePlay w Szanghaju jako nagrodzeni finaliści indiePlay. Chris oraz Nat podróżowali przez cały glob by spotkać się z fanami, partnerami biznesowymi i z godnością zaakceptować porażkę, jaką było przytłoczenie tłumem krzyczącym „Kenshi!” do samego końca.

Prawie zdobywając koronę, która przypadła jednaj Touhou, zwróciliśmy uwagę na serię gier o bogatej historii, którą zapoczątkowała jedna osoba pełna pasji. Brzmi to strasznie poetycko. Chcemy pogratulować ZUN za realizację szkolnego pomysłu jako ikonicznej serii gier oraz Team Ladybug za poprowadzenie tego w nowym, świeżym kierunku dzięki Touhou Luna Nights.

Powolna łódź do Japonii

Niech to będzie finalna informacja o zeszłomiesięcznym postępie nad Kenshi – fani czekający na japońskie tłumaczenie i lokalizację nie zostali zapomnieni. Początkowo optymistycznie zakładaliśmy że korekta tego nie zajmie wiele czasu, jednakże wykonaliśmy dużo więcej pracy niż nam się zdawało. Meg, nasza menedżerka japońskiej społeczności, włożyła sporo czasu w to przedsięwzięcie i obecnie skończone jest mniej więcej w 80%. Udostępnimy w stosownym czasie więcej informacji poprzez oficjalnego japońskiego Twittera.

Recast zastępuje Havoka

Przejście na nowocześniejszy silnik daje nam możliwość zmiany pewnych rzeczy, co byłoby trudniejsze w Kenshi, a pierwszą z tych rzeczy jest technologia odpowiadająca za generowanie tzw. navigation meshes (albo navmesh). Odpowiada ono za definiowanie po jakich środowiskach może podróżować postać, bierze pod uwagę takie informacje jak zmiany wysokości, typy terenu i przeszkody, co razem pozwala na budowę poprawnego znajdowania ścieżek przez AI.

Kenshi 1 wykorzystuje Havok AI stworzone przez autorów Havok Physics, które widzieć można było w wielu popularnych tytułach. Kenshi 2 oparte zostanie o inny system zwany Recast, który posiada dobrze sporządzoną dokumentację odnośnie integracji z Unreal Engine, dodatkowo należy do treści open-source pozwalając tym samym na większą kontrolę i adaptację kodu. Większa władza nad tworzeniem navmeshy jest pierwszym krokiem w stronę lepszego wyszukiwania ścieżek w Kenshi 2.

Dodatkowe informacje techniczne Recasta można znaleźć na stronie projektu w GitHub.

Edytor poziomów v2

Jak wspomniane zostało w poprzedniej aktualizacji, nie tworzymy tylko „najnowszych” rzeczy – istnieje wiele ważnych dla nas rzeczy, które powinny być dostępne w celu modyfikowania przez szeroką społeczność. Obecnie posiadamy funkcjonującą wersję edytora poziomów portowaną do Kenshi 2 pozwalając nam na zdefiniowanie odpowiedniego zestawu opcji. To podejście zgrało się bardzo dobrze z bardziej skomplikowanymi funkcjami jak edycja terenu przez Unreal Editor. Jeśli korzystasz z tego narzędzia, fajnie byłoby usłyszeć twoją opinię w komentarzach. (Pod oryginalnym postem oczywiście – przyp. tłum.)

Fanowski towar na Merchandise.game

Dokonaliśmy też małej aktualizacji w sprawie fanowskich towarów, żądanych przez graczy. Przed świętami udało nam się dogadać z zespołem Merchandise.game którzy pracowali z nami podczas wystawienia pierwszej serii merchu Kenshi. Ponieważ jesteśmy bardzo blisko produkcji, pojawiła się dyskusja czy powinniśmy rozpocząć pre-ordery, co skończyło się decyzją by po prostu poczekać na pierwsze towary w magazynie i zamawiać więcej na podstawie statystyk sprzedaży. Jeśli po stronie sklepu nie pojawiły się żadne problemy z biurokracją, nowy merch pojawi się w przyszłym miesiącu.

Chcielibyśmy podziękować wszystkim za wspaniał 2019 rok i życzyć wszystkiego najlepszego oraz powodzenia z wybranymi postanowieniami. Jeśli chodzi o naszych fanów czekających na księżycowy nowy rok – nie zapomnijcie posprzątać przed świętami!

Honger01.13.2020

Skomentuj post!



© 2019-20 Kenshi Polska. Kenshi jest marką należącą do Lo-Fi Games Ltd. Niniejsza strona ma charakter informacyjny.